Door middel van zoekmachine optimalisatie krijg jij goede posities in de zoekresultaten van Google. En dit betekent: meer (gratis!) relevante bezoekers naar jouw website. Met een goed uitgedachte SEO strategie verkrijg je op de lange termijn hoge posities in Google en wordt je autoriteit in jouw markt. Meer weten? Lees verder over onze resultaatgerichte SEO aanpak.
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization, of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. SEO gaat over het verkrijgen van goede organische zoekresultaten in de zoekmachines. Organische resultaten zijn de gratis zoekresultaten die een zoeker op Google te zien krijgt.
Dit in tegenstelling tot Search Engine Advertising (SEA), waar je per klik naar jouw website betaalt aan Google.
Waar bestaat SEO uit?
SEO bestaat uit een behoorlijk aantal factoren die samen zorgen voor consistentie door jouw hele website. Op deze manier weet Google waar jouw website over gaat en word je gevonden op de zoektermen die jij graag wilt. SEO bestaat kort samengevat uit 3 pijlers:
Door deze optimalisaties op een juiste manier te combineren kom je tot het resultaat dat jij wilt: hoge posities in Google.
Waarom SEO uitbesteden?
De online wereld verandert snel. Google komt regelmatig met algoritme updates die het hele speelveld zomaar kunnen veranderen. Om te voorkomen dat je in de toekomst een penalty krijgt is het belangrijk dat een specialist meedenkt en advies uitbrengt over hoe je jouw SEO het beste kunt inrichten.
Zo moet je op de hoogte zijn van alle verschillende algoritmes en trends in het vakgebied. Daarnaast moet je kennis hebben van technische optimalisaties en aantrekkelijke, SEO geoptimaliseerde teksten kunnen schrijven.
De aanpak van onze SEO specialisten
Het bereiken van de top in zoekmachines vereist een gestructureerde en duidelijke aanpak. Onze SEO specialisten gaan graag voor jou aan de gang om de perfecte SEO strategie op te zetten. We streven naar de hoogst haalbare zoekresultaten en dat doen we als volgt:
Zoekwoordenonderzoek
We beginnen met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. We bepalen de relevante zoekwoorden, gaan op zoek naar synoniemen en gerelateerde zoektermen en brengen dit in kaart.
Vervolgens gaan we kijken voor welke zoekwoorden het realistisch is om goed te scoren. Hiervoor kijken we naar het concurrentielevel, ofwel de moeilijkheidsgraad van het zoekwoord.
Content schrijven
Zodra we samen besloten hebben waar we op willen gaan scoren, is het tijd om content te gaan schrijven die aansluit bij jullie doelgroep, doelen en zoekwoorden.
We optimaliseren niet alleen de zichtbare teksten: ook het optimaliseren van de afbeeldingen, pagina beschrijvingen en tags hoort erbij en sluit aan bij een goede content strategie.
Techniek
We verzorgen ook de technische optimalisaties voor je. Zo kijken we onder andere naar de structuur van jouw website, website snelheid en zorgen we voor een veilige omgeving voor jouw websitebezoekers.
Linkbuilding
De laatste stap naar autoriteit is linkbuilding. Hoe meer links jij krijgt van hoog aangeschreven websites, hoe meer waarde Google aan jouw website zal hechten.
We brengen eerst het bestaande linkprofiel in beeld en bekijken waar de onbenutte mogelijkheden liggen. In overleg met jou zullen we vervolgens adviseren en/of een linkbuildingstrategie gaan starten.
Hierom SEO uitbesteden aan Specialist in Websites:
- Specialistische en diepgaande kennis van zoekmachine optimalisatie
- Geen snelle, tijdelijke oplossingen maar lange termijn resultaten
- Extra tips en adviezen waar je zelf mee aan de slag kunt
- Regelmatig inzicht in resultaten dankzij een op maat gemaakt dashboard