Specialist in websites logo
  • Portfolio
  • Over ons
    • Het team
    • Werkwijze
    • Vacatures
  • Websites
  • Webshops
    • Woocommerce
    • Magento 2
  • Online marketing
    • Zoekmachine optimalisatie
    • Online adverteren
  • Blog
  • Contact
  • Portfolio
  • Over ons
    • Het team
    • Werkwijze
    • Vacatures
  • Websites
  • Webshops
    • Woocommerce
    • Magento 2
  • Online marketing
    • Zoekmachine optimalisatie
    • Online adverteren
  • Blog
  • Contact
  •  / 
  • Zoekmachine adverteren (SEA) uitbesteden
Online marketing bureau Alkmaar

Zoekmachine adverteren (SEA) uitbesteden.

Adverteren via Google

Wil je direct websitebezoekers krijgen vanuit Google? Dan kan SEA, beter bekend als zoekmachine adverteren voor jou interessant zijn. Een Google Ads campagne opzetten draagt direct bij aan jouw omzet. Een Google Ads campagne uitbesteden? Lees verder om meer te weten te komen over SEA en onze resultaatgerichte aanpak.

Wat is SEA?

Search Engine Advertising, of SEA is het adverteren via het netwerk van zoekmachines. In Nederland komt dit vaak neer op een Google Ads campagne, omdat Google hier 95% van het marktaandeel in handen heeft. Door gebruik te maken van alle beschikbare data bij Google kun je zeer gericht jouw doelgroep bereiken.

Bij zoekmachine adverteren betaal je per klik naar jouw website. Het veilingsysteem van Google is er op gebouwd om altijd de meest relevante advertentie bovenaan de pagina weer te geven. Hierom is het belangrijk om niet alleen de juiste zoekwoorden te kiezen, maar ook te zorgen voor een advertentie die goed aansluit bij de zoekintentie van de gebruiker.

Waar bestaat SEA uit?

SEA bestaat uit verschillende onderdelen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen adverteren in het zoeknetwerk, displaynetwerk en remarketing.

Adverteren in het zoeknetwerk

Het zoeknetwerk van Google bestaat uit alle onderdelen van Google waar mensen kunnen zoeken naar informatie. Jouw advertentie kan via het zoeknetwerk onder andere getoond worden op Google, Google Maps, Google discussiegroepen, Google Shopping, Google afbeeldingen en zoekpartners van Google zoals Vinden.nl.

Het zoeknetwerk wordt door adverteerders gebruikt voor mensen die in de onderzoekende fase van de customer journey zitten. Zij zoeken naar producten en informatie en jouw campagne sluit als het goed is aan bij hun zoekvraag.

Advertenties in het zoeknetwerk bestaan vaak (behalve bij Google Shopping) volledig uit tekstadvertenties, in tegenstelling tot het displaynetwerk.

Adverteren in het displaynetwerk

Het displaynetwerk wordt ingezet voor mensen die al interesse tonen in jouw product of dienst. Je kunt via het displaynetwerk gebruik maken van miljoenen websites, apps, video’s en blogs die relevant zijn aan hetgeen jij wilt verkopen. Zo heb je de mogelijkheid om 80% van het totale internetverkeer ter wereld te bereiken met jouw advertenties.

In het displaynetwerk kun je goed gebruik maken van visuele advertenties zoals afbeeldingen, banners of video marketing via YouTube.

Remarketing

Het fenomeen remarketing is voor de meeste mensen bekend. Ben jij ook wel eens online op zoek gegaan naar nieuwe schoenen, waarna je precies dat paar dat jij graag wilde hebben overal terug zag komen? Juist, dat is remarketing.

Door het inzetten van remarketing bereik je bezoekers die al eens interesse hebben getoond in jouw product of dienst. Remarketing is dan ook de advertentiestrategie met de meeste kans op conversie, omdat deze mensen al bij de koopbeslissing in de customer journey zitten.

De aanpak van onze SEA-specialisten:

Zoekwoordenonderzoek

We beginnen met een uitgebreid zoekwoordonderzoek waarmee we bepalen welke zoekwoorden het meest geschikt zijn voor jouw campagne. Ook bepalen we het concurrentielevel en de verwachte kosten per klik per zoekwoord.

Budget bepalen

Na het uitzoeken van de zoekwoorden bepalen we het budget dat jullie wekelijks of maandelijks willen uitgeven aan de campagne.

Het opstellen van de campagne

Het opstellen van de campagne is vervolgens de meest cruciale stap in het proces. We zetten de SEA campagne als volgt op:

  • De zoektermen zijn duidelijk terug te vinden in de advertentie
  • Er wordt duidelijk aangezet tot actie
  • Jouw USP’s en bedrijfsnaam komen naar voren in de advertentie
  • De advertenties worden opgedeeld in groepen om ze zo relevant mogelijk te maken
  • We kiezen de locaties waar jij graag wilt adverteren

Het uitvoeren van de campagne

Na het in- en opstellen van de campagne gaan we hem uitvoeren. We doen nog een laatste check of alles goed ingesteld is en zetten de campagne online.

Monitoren en meten

Na het lanceren van de nieuwe SEA campagne kijken we regelmatig hoe het ervoor staat. Doen de campagnes wat ze moeten doen? Is de kwaliteit van de advertenties goed? Of kunnen de kosten per klik misschien wel omlaag?

Door dit regelmatig bij te houden zorgen we uiteindelijk voor een goed lopende campagne waar jij extra verkopen uit gaat halen.

Hierom SEA uitbesteden aan Specialist in Websites:

  • Transparante communicatie
  • Maandelijkse update over resultaten
  • Kennis van Google Ads
  • Lange termijn partner

Maandelijks tips & tricks ontvangen voor een betere website?

Website laten maken?

Binnen 2 weken jouw website online!

Contact
Services
  • Overzicht
  • Website laten maken
  • Webshop laten maken
  • Online marketing
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Zoekmachine adverteren
  • Bedrijfsvideo
9,1
10 0
Specialist in Websites
6 Beoordelingen
Zelf beoordelen Bekijk beoordelingen

Neem contact op
  • 072 2010 300
  • info@specialistinwebsites.nl
Bezoek ons
  • Wognumsebuurt 3
  • 1817 BH Alkmaar
Zusterondernemingen Logo create logo Kubisk
Jobs0

Heb jij ambitie om aan toffe projecten te werken en mooie producten te maken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Volg ons
Service Level Agreement Algemene voorwaarden Privacy statement
Bel nu! Mail nu!